Twoja wyszukiwarka

czwartek, 7 stycznia 2010

Opady śniegu i 24godzinny dyżur

Nawet niewielkie opady sniegu potrafia sparalizowac Wielka Brytanie. W miejscu, gdzie mieszkam opady byly najwieksze od 30lat i drogi nieprzejezdne przez kilka dni, ale ja w zwiazku z tym mialem ciekawe przygody.
Normalnie pracuje w przychodni lekarza rodzinnego, ale czasami kiedy nie ma kto dyzurowac dzwonia po mnie ze szpitala, tak aby popracowac wieczorem.
Tak tez stalo sie jednego wtorku, Medical Staffing zadzwonilo po mnie aby dyzurowac na ortopedii wieczorem. Zakonczylem wiec prace w przychodni troche wczesniej i pojechalem do szpitala. W trakcie drogi zaczal padac snieg, co jest dosyc nietypowe, ale udalo mi sie dojechac. Wieczor uplynal dosyc spokojnie, jednak na zewnatrz zgromadzila sie pokazna ilosc nietopniejacego sniegu. Dostalem tez w miedzyczasie e-maila z informacja, ze opady najprawdopodobniej sprawia, ze drogi beda nieprzejezdne. I pod koniec dyzuru zaczelo sie robic coraz bardziej busy, bylem zmeczony i chcialem przekazac zmieniajacemu mnie lekarzowi potrzebne do wykonania zadania. Niestety coraz bardziej sie spoznial, po jakims czasie okazalo sie, ze utknal na swoim podworku i nie jest w stanie dojechac do szpitala.
Sytuacja bardzo wyjatkowa, zdecydowalem wiec, ze musze zostac rowniez na nocke, co oznaczalo prace przez w sumie 24 godziny i odpowiadanie za nowe przyjecia i pacjentow z chirurgi, ortopedii, urologi, laryngologii i ginekologii. Potrzebowalem wiec krotkiej przerwy na kolacje i mocna kawe.
Po krotkim czasie okazalo sie, ze nie byl to zbyt szczesliwy zbieg okolicznosci. Ludzie widzac snieg po raz pierwszy czasami w swoim zyciu srednio sobie z nim radzili. Niestety dla ortopedii oznacza to duzo zlamanych kosci i dla mnie bardzo pracowita noc. Musialem wlac w siebie sporo kawy aby nie przewrocic sie ze zmeczenia, ale jakos przebrnalem przez 24godzinny dzien. Nad ranem trzeba bylo jeszcze zaprezentowac przyjetych w nocy pacjentow. Okazalo sie, ze malo kto dotarl do szpitala, niektorzy brnac przez snieg przez ponad 2 godziny.
Nie bylo lekko, ale przezylem, nowe doswiadczenie. Pracujac w tym zawodzie czasami tak trzeba.

7 komentarzy:

Unknown pisze...

Witam,
Również mieszkam w UK, od jakiegoś czasu próbuję znaleźć, specjalistę od ISB, przegrzebałam cały internet... wszędzie pisze, że z tym trzeba żyć i, że to choroba nieuleczalna... ehhh ale jak można żyć gdy leki przestają działać, i zanika perystaltyka jelit... jeżeli znasz jakichś specjalistów od tej choroby była bym wdzięczna za namiary oto mój adres e-mail sandrea88@gmail.com

Wiktor (victor) pisze...

droga sandro. pewnie chodzi Ci o IBS, zespol jelita wrazliwego? nie znam niestety specjalistow od tego zaburzenia, warto poszukac wsrod gastroenterologow. z pewnoscia bardzo wazna w tej chorobie jest rownowaga psychiczna. jesli z jakiegokolwiek powodu masz nadszarpane nerwy, zajecie sie tym aspektem zdrowia powinno pomoc w IBS. pzdr

Unknown pisze...

tak chodzi mi o IBS... tak tak wiem psychika, dieta itd...
Mój chłopak ma tą chorobę, nie ja... kiedyś mi mówił, że ma jelito skręcone w jednym odcinku czy to może się przyczyniać do IBS, mi się wydaje, że powinni wyprostować te jelita operacyjnie natomiast lekarz mu powiedział, że nie trzeba...
jeszcze jedno pytanie i dam Ci spokój :)
Mianowicie interesuje mnie czy mając IBS ma się predyspozycje do zespołu krótkiego jelita- strasznie mało znalazłam inf. o tej chorobie.
pozdrawiam

Unknown pisze...

mam pare pytan odnosnie stazu w UK Moge prosic o meila ? Bede bardzo wdzieczna pozdrawiam :)
sroka84@tenbit.pl

Wiktor (victor) pisze...

droga sandro. nie wiem o co dokladnie chodzilo z tym pokreceniem jelita, bo one generalnie sa bardzo pokrecone i tak ma byc, operacja na jelitach moze spowodowac zrosty i inne problemy. zespol krotkiego jelita to troche inna sprawa, sa to zaburzenia wynikajace z wyciecia fragmentu jelita, zupelnie cos innego. pzdr

Unknown pisze...

heh no tak masz rację... pomyliło mi się miałam napisać, że ma załamane jelito... czyli tak jakby w pewnym odcinku się zagina...
Mam nadziję, że już wiesz o co chodzi...
A o tym zespole krótkiego jelita nie mogłam znaleść dużo inf.
Przepraszam, że tak Cię męcze moimi dziwnymi pytaniami pzdr.

Wiktor (victor) pisze...

droga sandro. 'zalamania' jelita tez sa jak najbardziej normalne, IBS jest zwiazane bardziej z funkcjonowaniem jelita niz z jakims nietypowym ksztaltem jelita. pzdr

 
Twoja wyszukiwarka